måndag 27 mars 2017

Veckosammanfattning vecka 12

Hej och glad måndag. 
Nu är jag äntligen färdig med alla uppgifter, tentor och undervisning i skolan. Det enda jag har kvar nu är två vägledningstimmar (den första har jag imorgon) och att skriva + lämna in min bacheloruppgift och sen är jag helt, helt färdig med Höyskolen i Oslo og Akershus. Helt sjukt hur fort de här tre åren har gått och det ska bli märkligt att komma tillbaka till en "vanlig" vardag med jobb måndag-fredag, och på dagtid dessutom. 

Förra veckan var lite småstressig helt ärligt. Jag hade en tenta som skulle in på onsdagen, och som inte var i närheten färdig på måndagen. Jag var på kurs via jobbet på tisdagskvällen, och det tog en stor portion av tid jag kunde ha använt på tentan. Men, det handlade mest om dålig planering från min sida, så ska inte klaga. 
Förra veckan fick vi hem vigselattesten och fick bokat tid i Oslo Tinghus för vigseln. Så nu är det inte alltför många månader kvar tills vi bli herr och fru. Vi har försökt att få på plats de sista bitarna (handlar egentligen mest om att bekräfta planer vi redan har gjort). Så det känns himla skönt att få de bitarna på plats. 
Vi fick hem våra bestmans för att hjälpa oss klippa och klistra inbjudningar till bröllopsfesten. Så nu har vi börjat dela ut dem, vilket känns skönt. 
Martin fyllde år, så på lördagen hade vi hem massa folk till oss där vi drack lite grann och spelade en hel del spel. 
Söndagen var vi ute och gick över en mil, trots att vi var lite bakis, för det var strålande sol och över 20 grader ute. Gick utan jacka för något annat var för varmt. Kunde helt säkert ha gått utan strumpbyxor också, men benen är inte helt klara för det än. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

På måndagen påstod facebook att det var vår ute, men naturen hade inte helt fått med sig det. Men det ordnade sig i löpet av dagen. 

 Tisdagen var jag i Asker för att gå på kurs. Jag använde mer tid på att resa dit än på själva kursen, men fick läst en hel del till skolan under resan tack och lov. 

 Onsdag natten fick jag skickat in tentan och kunde sova gott. Jag for in till stan för att boka tid för vigseln och sen mötte jag upp Gabriel för lunch hos People's för att fira tentan och bokade vigseltiden. 

På kvällen fick vi besök av våra best mans för att klippa och klistra inbjudningar till bröllopsfesten. Är så tacksam att de kunde ställa upp (även om det rent tekniskt är en del av deras uppgifter som best mans...). 

Torsdagen fick jag hem en kjol i tyll som jag beställt från Asos. Kommer mest troligen bo i den under våren. 

Fredagen var visst det här den enda bilden jag tog, ledsen för kaoset i bakgrunden. 

Lördagen fick vi hem massa vänner för att fira att Martin blev ett år äldre. Det blev massvis av drickande, spelande, skratt, en kidnappnig av en katt (den blev tillbakalämnad till sin ägare dagen efter och hade varit borta i två dagar) och sista gästen for hem vid fyra (eller egentligen tre, men du vet, sommartid).

Söndagen visade sig Oslo från sin bästa sida med strålande sol och över tjugo grader ute. Vi firade med lite glass och en riktigt lång promenad. Sen blev det hem till skräpmat och film resten av dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...