fredag 24 mars 2017

St Patricks Day i Oslo

Ända sen 2010 så har jag och min familj varit och sett på den irländska paraden och firat st Patricks Day med massa irländare i Oslo. 
Inte för att vi är irländska (så vitt jag vet), men det är en en trevlig markering i Oslo, så är kul att vara med för det.
För mig har alltid St Paddys firandet varit en fin markör på våren. Det ar oftast fint väder, så man behöver bara en tunn jacka och vårskor. För att inte nämna att vi oftast sitter på uteserveringen till Shamrock med folk. 

I år var jag och Martin lite sent ute, men vi fick med oss en del av paraden för det. Vi står alltid vid Egertorget för att se.

DSC_7892
Vi hann med att se orkestern. 

DSC_7893
Och ett par irländska varghundar. 

DSC_7899
Paraden går så vidare till Universitets plassen där det blir tal, sång och dans. 

DSC_7919
Det var barn som dansade...

DSC_7975
DSC_7990
... och vuxna... (här dansar  de St Patricks dansen om jag minns rätt). 

DSC_7992
... och en del av folkmassan blev också med på en liten dans. Det var så trevligt att se på.

DSC_8012
Men vi hängde mest med hundarna. De är så himla fina, men oj vad stora de är. Men det verkar som en snäll ras, så man blir inte direkt rädd.

DSC_8020
I år var det bara jag och Martin som for till Shamrock. Det var tyvärr lite halvkallt och inte alls så soligt som det brukar vara, så vi satt inne. 

DSC_8024
Jag körde på med grönt tema på min tröja...

DSC_8022
... och det jag drack. 

DSC_8028
Vi hade inte ätit något till frukost, så det blev en sen lunch på Shamrock, fish and chips. Den var väldigt god. De hade lite curry i frityrsmeten, vilket blev väldigt gott. 

Sen på kvällen skulle jag på jobbet, så då var det slut dokumenterat för den här dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...