torsdag 16 mars 2017

31 dagars utmaningen: Mitt drömjobb

Dag 16 i 31 dagars bloggutmaningen ska handla om mitt drömjobb. 

När jag var yngre ville jag väldigt, väldigt gärna jobba som veterinär. Tror verkligen inte att jag är ensam om den drömmen. Jag försökte göra det bra på gymnasiet, och läste till nästan alla ämnen (fattas lite matte). 

Här var vi ca 17 år och skulle jobba för Kerrang. 

Under gymnasiet växte det fram en märklig dröm med min bästa kompis om att bli ett team för musiktidningen Kerrang. Hon som fotograf och jag som journalist. Att få möta alla våra favoriter så pass privat och intimt som en intervju kan vara, ja, för 16/17-åriga oss vore det drömmen. 
När jag gick gymnasiet fick vi möjligheten att välja mikrobiologi som tillvalsämne under sista året. Gud vad jag trivdes bra där. Jag var visst en av få elever i klassen som förstod mig på det lite svårare grejerna, fick nästan alltid alla rätt på proven vi hade. 


När jag nu som vuxen skulle söka utbildning hade jag tänkt att ta med mikrobiologi som andraval, men det fattades lite matte tyvärr för det. Om jag hade kommit in på mikrobiologilinjen vet jag inte om jag hade tagit barnehagelärarutbildningen, och den trivs jag riktigt, riktigt bra på. 

Så jag vill inte påstå att jobba i förskola har, eller är min dröm. Det är nog det jobb jag, och de som kände mig under min uppväxt, aldrig trott att jag skulle ta. Men att jobba på en förskola fick mig att inse hur viktigt det jobbet är, och när jag jobbar så kan jag känna att den jobben jag gör är viktig. Det gör en skillnad för den här personen. 

Och även om inte förskola är mitt drömjobb, så trivs jag riktigt bra där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...