onsdag 15 mars 2017

31 dagars utmaningen: En tidslinje av min dag

Dag 15 i 31 dagars bloggutmaningen ska handla om hur min dag ser ut. 

Som student och med jobb vid sidan av så ser mina dagar väldigt olika ut. Vissa dagar är jag helt ledig, andra dagar händer det mycket från morgon till kväll. Men rent generellt ser en vanlig dag för mig ut så här de dagarna skolan börjar kl 8.30 och jag ska på jobbet. 

06.00 Första alarmen ringer. Om jag ska duscha börjar de mycket, mycket tidigare. Har igång ca fem alarm om dagen, de är på vibration så jag inte ska väcka Martin, men han vaknar ändå. 

07.30 Går hemifrån. Ska räcka t-banan till stan som går 07.48. Tidigare tog jag t-banan vid kl 07.15 för att så äta frukost på skolan, något jag har slutat med. 

08.30 Skolan börjar. Försöker hänga med mest möjligen, men det är inte alltid lika lätt. 

11.15 Skolan är färdig. 

12.00 Jag är hemma. Försöker städa och göra lite smått hemma. Är jag trött sover jag ett par timmar innan jobbet. 

15.00 Försöker äta något och börja förbereda mig till jobbet. Oftast har jag med mig något att äta så jag inte ska frestas om att gå till affären och handla allt jag egentligen inte behöver men vill ha. 

17.30 Går till t-banan. 

18.00 Jobbar. 

00.00 Är färdig på jobbet och får oftast sprinta till t-banan som går 00.06. Hinner jag med den hinner jag med bussen hem och slipper att gå hem mitt i natten. 

00.30 Är hemma och gör det jag ska innan jag ska sova. Är jag riktigt pigg packar jag färdigt väskan till dagen efter så jag slipper tänka på det på morgonen. 

01.00 Är i sängen och somnar en gång innan kl 02.00. 

Och så kan en vanlig tisdag se ut i mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...