tisdag 14 mars 2017

Four seasons spa, viktoriansk bar och en konsert

I onsdags var det en händelserik dag. Jag och Martin skulle på spa ihop på Four Seasons Spa på Aker brygge. Jag hade fått ett presentkort dit i julklapp av Martin. Vi skulle vara där i två timmar och få bada bubbelbad, få helkroppsmassage och en ansiktsbehandling. 
Rätt efter spa:et skulle vi på konsert, så innan vi for på spa valde vi att äta något innan vi for dit. 

 Vi gick till en liten pub vid Youngstorget som heter Fyret. Jag hade aldrig varit där tidigare, men det var riktigt mysigt. Var ganska så trångt, och saker upp längs väggarna och taket, men det bidrog bara till mysigheten. 

 Min Martin. 

 Som de allra flesta ser jag väldigt annars ut när jag inte är sminkad. Men orkade inte fixa mig innan spa:et. 

 Vi åt varsin burgare som var riktigt goda. 

 Det var verkligen härligt med spa, men jag märker att det inte är min grej. Jag är inte ett jättefan av bubbelpooler, det är alltför varmt och jag blir fort uttråkad. 
Även om det var riktigt skönt med helkroppsmassage så känner jag att det gärna hade varit nog med axlar och övre delen av ryggen. 

 Men det var riktigt trevligt och är verkligen ett ställe jag rekommenderar.

 Vi hade inte dåligt med tid och valde att gå till Skyggesiden bar innan konserten. Stället är väldigt viktorianskt inrett och det är massvis med nakenbilder.


 Jag hade med mig mascara och ögonbrynspenna, så jag fick fixat mig lite innan konserten. 


 Vi kom dit när band två av tre spelade. Det var ett gäng med tonåringar som var väldigt, väldigt metal. Sen förstår jag inte hur de orkade hoppa omkring och spela samtidigt. 

 Sen var det dags för bandet vi var där för att se. Det franska metal bandet Gojira. Martin hade sett dem massvis av gånger tidigare, jag har sett de på Reading Festival i 2015 om jag minns rätt. 
Sen tog vi bussen hem för att sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...