onsdag 8 mars 2017

En dag i Oslo

Torsdagen förra veckan var jag ledig från skolan, och i och med att jag skulle jobba fredagen + helgen, så var torsdagen det närmsta helg och ledigt jag kom. 

Jag skulle möta mamma för att vara ute och gå längs Akers elva för att fånga Pokémons. Sen på eftermiddagen skulle jag möta mina pojkar = Martin och Gabriel. 

P3020020
Vid Nydalen har de byggt in en liten del av älven som man kan bada i. 

P3020029
Att gå längs Akers elva är så himla mysigt och är väldigt populärt, speciellt om helgerna.

P3020026

P3020025
Det finns en hel del att se på längs vägen, som den här elefanten. 

P3020032
Vi gick förbi några gulliga hus. 

P3020037
Sen gick jag och mamma vidare i stan och tittade lite i butiker.

P3020042
Innan jag skulle möta Gabriel på Café Sara. Det var inte väldigt fullt, vilket var skönt. Vi satt och pratade om allt och inget ett tag innan Martin kom och gjorde oss sällskap.

 Gabriel var lite hungrig efter att ha varit på skolan, så vi gick över till Wünderburger för att äta lite grann och dricka Bulmers på tap. 

 Martin är så himla söt när vi ska ta selfies. Han håller på att lära sig var kameran är. 

 Vi ville dricka lite till och gick då över gatan till Crow. Att hänga omkring Torggata är verkligen ett tips, är bra med barer och ställen att äta på. 

 Jag hade aldrig varit där förr, men det var riktigt trevligt. De hade bland annat ett litet rum som hette japanska rummet. Jag var inte in dit, men får besöka stället igen. 

När vi kom hem såg vi på filmen Yoga Hosers. Inte en allvarlig film, men väldigt underhållande. Sen var det kul att se många kända ansikten i den. Så om du vill se en lite hjärndödfilm rekommenderar vi den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...