måndag 6 mars 2017

31 dagars utmaningen: 3 personlighetsdrag jag är stolt över

Dag 6 av 31 dagars bloggutmaningen handlar om 3 personlighetsdrag jag är stolt över. 

Jag går rätt på sak till de tre personlighetsdragen jag är stolt över. Men det här känns väldigt krystat på något sätt, och inte alls personlighetsdrag jag pratar högt om, eller det känns som drag man inte ska prata högt om...

En bild från samma kväll som punkt tre.

1. Att jag vågar säga ifrån. Tror inte jag har skrivit om det i bloggen, men en kväll för lite drygt ett år sen vågade jag stå upp mot en kvinna som verbalt attackerade en muslimsk tjej på t-banan. Trots att t-banan var full med andra personer var det ingen som sa ifrån innan jag gjorde det. Hela upplevelsen var märklig, men jag kände mig stolt som inte bara såg på. 

2. Jag låter mig inte alltid bli pushad av andra. Så har jag visst varit sen liten, att om någon försöker få mig till att göra något jag inte vill eller gillar så har jag bara inte gjort det. Det är något jag har fortsatt med som vuxen, vilket har gjort att flera, men speciellt en, tidigare kollegor har pratat om mig bakom min rygg till gemensamma vänner/kollegor. Hon ena tog det så pass långt att hon spred grova lögner om mig, fick gemensamma vänner att ta avstånd och höll på med, vad jag har förstått nu, psykisk utfrysning. Tack och lov är det personer jag inte har kvar i mitt liv och de vännerna som trodde på de hemska lögnerna har jag inte heller kvar. 

3. Att jag hjälper någon i nöd. På samma sätt som att jag sa ifrån mot den hemska kvinnan i punkt 1, så har jag och Martin varit tvungna att hjälpa en tjej som var alltför full och mest troligen på droger när hennes vänner och kille inte ställde upp. Det var inte kul alls och väldigt stressande. Jag har skrivit mer om kvällen här och så här såg kvällen ut i bilder. 

Men jag är stolt att jag står upp för mig själv och andra. Att jag bryr mig om de i min närhet och kan hjälpa främlingar som behöver det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...