lördag 18 mars 2017

31 dagars utmaningen: Vad är jag rädd för

Dag 18 i 31 dagars bloggutmaningen ska handla om mina rädslor, vad är det jag är rädd för?

Är nästan lättare att besvara vad jag inte är rädd för? 



Nejmen, allvarligt. 
Jag är livrädd för mörker. Nästan så pass mycket att jag borde söka hjälp för det. Jag klarar inte av att gå in i ett mörkt rum utan att tända en lampa. Även om jag bara lite snabbt ska in och hämta något som jag vet exakt var det är. 
Jag blir absurt stressad över tanken att strömmen ska gå om medans jag är vaken. Det hände en morgon för flera år sen, och då tvingade jag Martin upp för att se om han kunde fixa det. 
Att stå i en hiss kan ge mig lite lätt ångest ibland om jag tänker på det. Inte för att det är trångt, men för att jag vill inte vara själv i ett litet mörkt utrymme. Sen hiss-skämtet gör det inte bättre direkt. 

Jag är inte rädd för mörkret sån sätt. Jag klarar mig riktigt fint själv på stadens gator i mörkret, men hade gärna inte gått i skogen själv. Jag är mer rädd vad som kan finnas i mörkret, och ja, där ingår monster under sängen. Jag vet att det inte finns något där, jag vet om att när jag är på jobbet är det bara jag och hon jag jobbar hos där, det finns inga obehagliga folk som gömmer sig i hörn eller bakom gardiner. 

Jag får helt enkelt skylla min fascination av skräckhistorier och filmer som barn och som vuxen som orsaken till min rädsla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...