torsdag 9 mars 2017

31 dagars utmaningen: Piercings eller tatueringar

Dag nio i 31 dagars bloggutmaningen ska handla om piercings och tatueringar. Men där är jag riktigt vanlig. 
Jag har två hål, ett i varje öra. Jag hade ett till hål i höger öra, men den blev infekterad och var piercad snett, så den har fått växa igen. 
Har inte tatuerat mig, och det känner jag nu att jag är glad för. Gudars vad mycket konstigt jag har velat ha... Hade sett ut som en vandrande reklampelare för diverse band. Men jag skulle kunna tänka mig att tatuera mig en dag. 

Kan i alla fall berätta om mina två hål. 

De är tagna en gång när jag var 5-7 år med en kompis och hennes mamma. Vi for till en smyckesbutik som låg (ligger?) vid gågatan i Skellefteå. Kommer ihåg att vi kunde välja mellan tre färger på örhängena, rosa, gula eller blå. Så klart ville båda ha de rosa, men då blev min kompis sur. Så jag fick helt enkelt ta en annan färg och valde då den gula (blå var ju trots allt en killfärg...). 
Det var så himla spännande att gå ta hål i öronen, jag kände mig stor. 

Det ena hålet lyckades växa igen, och herrejävlar vad ont det tog att snurra upp den igen. Om jag minns rätt fick mamma klippa bort plastpluppen bakom öra och sen dra ut örhänget. 
Det som satt kvar i det andra örat tror jag att jag har sparat. Brukar hitta den då och då i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...