tisdag 14 mars 2017

31 dagars utmaningen: Vad finns i min väska?

Dag 14 i 31 dagars bloggutmaningen ska handla om vad jag har i min väska. Det här skiljer sig väldigt mycket beroende på vad jag ska göra under dagen. Ska jag på skolan, jobbet, hinner jag hem efter skolan men innan jobbet, möta någon i stan, på fest, på konsert och så vidare så skiljer sig innehållet ganska rejält.

DSC_7857
Så här kan innehållet i min väska se ut en vanlig dag. 

DSC_7862

Nu till våren så är mina solglasögon men, ifall det kommer sol. 
Jag har med mig en liten spegel ifall jag behöver bättra sminket eller bara kolla in mig #narcissist. När vi var i Vilnius köpte jag en noopsie, en liten necessär med  bland annat lypsyl, en hårsnodd, hårnålar, sminkservietter, genomskinligt nagellack o.s.v. Väldigt händig liten sak. Kan visa mer exakt vad som är i den en annan dag. 
Jag har med mig antingen min plånbok eller korthållare, beroende på vilken väska jag har med mig och hur många kort/kontanter som ska med. Nycklarna är givetvis med. Utan dem kommer jag inte in på jobbet eller hemma. 
Jag har med mig lite smink, även om jag inte alltid använder det. 
Sen har jag nästan alltid med mig en kamera, antingen den från olympus eller min nikon. Sen har jag nästan alltid med mig min kalender. Utan den är jag lite lätt handikappad helt ärligt. 
Jag försöker bli bättre på att dricka vatten, så jag försöker att ha med mig en flaska nästa överallt.
Sen i somras har jag alltid med mig min powerbank. Så himla smidigt att kunna ladda mobilen var som helst. 
Jag försöker att alltid ha med mig någon form för fuktgivande kräm av den enkla orsaken att jag är såpass torr att jag är brandfarlig. 

Där har du vad som finns i min väska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...