lördag 4 mars 2017

31 dagars utmaningen: Mitt första barndomsminne

Dag fyra i 31 dagars bloggutmaningen handlar om mitt första barndomsminne. 



Något jag har svårt att veta är om mitt minne är återberättat så många gånger att jag har skapat minnet, eller sett på bild eller film. Så jag ska försöka berätta några minnen jag har som måste ha varit från när jag var riktigt liten.

Ett minne jag har är en dröm jag hade som liten. Om jag minns rätt handlade den om isbjörnar och var obehaglig. Jag vaknade och reser mig i en spjälsäng och ser mamma och pappa sova och då känns det bättre på något sätt. Jag vet verkligen inte om det stämmer, men jag kan se det så tydligt framför mig. 




Ett annat minne jag har är när mamma och pappa gifte sig. Det var påsken 1993 (?) i stadshuset i Skellefteå. Av en eller annan släkting fick jag ett halsband, ett tunt hjärta i guld med tre diamanter på kanten. Jag kommer ihåg att jag red på rådjuret utanför stadshuset, att jag och mina två tremänningar sprang runt runt under vigseln (detta behöver heller inte vara sant). Jag kan också komma ihåg att vi lekte kurragömma i lokalen där de hade festen efteråt. 
Något jag också kommer ihåg med samband av bröllopet är när vi skulle hämta eller testa mammas brudklänning. Kommer ihåg vilken lokal det var och brukar tänka på det när jag cyklade förbi som äldre. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...