onsdag 18 november 2009

Seg dag

När jag kom till jobbet imorse möttes jag av två barn. Oh yay. Vi brukar normalt ha 7 barn på våran avdelning, men idag var de flesta hemma på grund av sjukdom eller att de var lediga. Gissar på att jag mest troligen kommer lyckas bli sjuk snart. Magsjuka och andra trevligheter är det som går just nu. Men om jag får magsjuka kanske jag går ner ytterliggare 5 kilo? Vore inte dumt nu innan jul då jag ska upp till Skellefteå. Man äter inte bara en portion av farfars mat om man säger så. Fråga Jenna, hon vet vad jag pratar om.


Annars så firade vi en av de anställda idag. Jag och mamma (bara mamma) hade bakat en god Daimtårta. Födelsedagsbarnet och en till hade bakat, så lunchen bestod av daimtårta, brownies och muffins. Riktigt hälsosamt.

Ikväll blir det att sova tidigt. Kommer ha tidig vakt imorgon, det känns segt. Men jag har då ett jobb i alla fall.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis vad du menar, det är så gott och så blir man ju såå mätt, och hinner inte ens fundera på att smälta maten innan det är mat igen!

    I övrigt, min mage är dum!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...