lördag 21 november 2009

Love is to give to others

Dagen har spenderats på stan med min mamma. Det var riktigt trevligt att gå med henne själv och titta i butiker (och spendera pengar som om det inte fanns någon morgondag). Mamma lyckades till och med lura på mig ett par jeans från Levis. Att sedan bredden var riktigt vid, och benlängden en halvmil för långt var ju en annan sak. Dock så fick vi byx uppläggningen på köpet för det fanns inge kortare benlängd (så korta ben har jag). Men jag tyckte att säljaren kunde ha bjudit på byxorna och vi betalade byx uppläggningen. Av någon underlig anledning var inte det en bra idé enligt försäljaren. Så nu har jag köpt mig mina första riktigt märkesjeans med ett års garanti (haha garanti på kläder, det ni). Dock så finns inte de i min garderob förrän på onsdag och jag kommer nog aldrig våga använda dem heller...

Sedan hittade jag och mamma en riktigt trevlig liten butik vid namn Jupiter/Nilz. Har ingen aning om var den ligger, men om ni finner den i Oslo så gå in, helt klart värd ett besök. Där fann mamma en väldigt fin klänning som hon ska ha på julfesten, julafton och nyårsafton och jag fann mig en väldigt fin väska från ett udda märke, Desigual. Spanskt tydligen. Men det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Så den fick jag då med mig hem.
Sedan blev det så klart x antal andra butiker, men inte så mycket mer spännande shopping och jag köpte inget som jag skulle. Så julklappshopping får jag ta och göra en annan dag.

Är den inte alldeles alldeles underbar?

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...