måndag 30 november 2009

Feel the Burn

Äntligen är jag hemma. Dock så ska jag fortsätta med lite efterarbete som ska vara klart imorgon. Alltid lika kul. Men, det är faktiskt ett roligt jobb. Jag ska nämligen rita klart min avdelnings julkalender. Ingen har väl missat att det är första december imorgon?

Idag på jobbet har vi gått igenom rammeplanen* på ett roligt sätt. Vi hade olika små tävlingar om vem som hade flest rätt. Riktigt kul faktiskt. Mitt lag km på en fjärde plats av sju, så vi var alldeles lagom.
Sedan delades vi upp i de två teamen och gick igenom planeringen till jul. Eller det var då så långt jag fick vara med. Jag fick i uppdrag att göra ett sånghäfte till imorgon. Äntligen fick jag använding av min kopieringsmaskin-kunskap. Jag har nämligen stått vid en kopieringsmaskin i en dryg timme (typ, hade ingen klocka och min tidsuppfattning är sämst. Det kunde lika gärna ha varit tjugo minuter om man säger så). När jag äntligen var klar efter många om och men med kopieringsmaskinen och alla klippning och tejpning, upptäckte jag att jag har läst lite för mycket manga. Hela häftet lästes alltså från höger till vänster. Så då var det bara att börja om igen. Och nu när jag var klar för andra gången gick jag ut till de andra. Men då möts jag av min avdelningschef så säger Ha det. Vi ses imorgon. Jag trodde att vi fortfarande jobbade. Men nej, vi hade tydligen slutat för ett tag sedan men ingen hade sagt till mig att vi hade det. Så när jag gick in till rummet vi varit hela dagen för att hämta mina saker var det bara en team-chefen och två till som var kvar. Alla andra hade gått. Mamma hade tydligen frågat efter mig flera gånger men ingen visste var jag var. Gissa om jag kommer använda det där mot dem senare.

* Rammeplanen är lite regler och paragrafer och annat smått och gått ett dagis ska följa. Finns även i Sverige.

1 kommentar:

  1. Och jag som trodde att dagis var ett laglöst land, så var det iaf på dagiset jag gick på !

    Vi brukade raida och ta över kuddrummet >_< !

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...