måndag 9 november 2009

Junkyard

Idag efter jobbet tog jag och mamma trikken för att se efter den där Junkyard butiken. Fanns den på riktigt eller var det bara något i våran fantasi? Givetvis fanns den. Och den sålde David & Goliath saker så det räckte och blev över (-5 kg och sedan kommer jag bo endast i D&G-t-shirts), jag hann se lite Emily Strange prylar medans jag tittade omkring i den ack så stora butiken (inte!). På en bokhylla i butiken (fanns en, så den var ju enkel att se) så fanns det väldigt fina handväskor utan pris på (jag brukar för övrigt ha en finns-det-ingen-prislapp-vid-saken-backa-ut-ur-butiken-regel). Enligt mina beräkningar 500-700 kr, max 1000 på grund av (för mig) okänt märke. Men när mamma frågade han som jobbade i butiken om priset och han svarar 2000 kr svartnade det för mina ögon och knäna vek sig tvärt. Jag betalar inte 2000 kr för ett märke jag inte har den blekaste vad det är, även om kvalitén är bra. Då far jag hellre till Friis & Company och köper3-4 väskor där istället.


Dagen har för övrigt flutit på bra. Fick vara på grannavdelningen, men vad gör det? Alla barnen på det mitt dagis är ju för underbara. Imorgon blir det att jobba mellanvakt, vilket är det bästa. För då vet man att det kommer finnas glada barn när man kommer dit (de har redan gråtit klart efter att deras föräldrar lämnat dem, ätit något och förhoppningsvis redan fått sina blöjor bytta = ett väldigt lyckligt barn) och man slipper den eviga väntan på att sista barnet ska fara hem så man själv kan fara, om ingen annan behöver hjälp förstås eller man har annat jobb att göra. Alldeles lagom helt enkelt.

Nu ska jag försätta ägna mig åt Spotify. Letar efter nya låtar att lyssna på. Något tips på en bra låt?

1 kommentar:

  1. Face Down - The Red Jumpsuit Apparatus, speciellt den akustiska versionen nöts mycket hemma hos mig!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...