fredag 21 augusti 2009

Legally Blonde

Har precis sett klart Legally Blonde faktiskt påminner mig om min tid på Naturbruksgymnasiet. Och inte det för att jag är en dumblondin som hamnade på en smartskola (Naturbruks är inte en smartskola!). Utan jag hamnade i en jaktklass var varenda jäkel hade jagat tidigare utom jag (nu bortser jag från de två som hoppade av efter ett år...), så ni kan väl gissa hur jag kände mig. Men jag gick ut med rättså bra betyg i alla ämnen, utom jaktämnerna (såklart). Visste ni att min lärare(mentor) ville ta bort ett av jaktämnerna för att hålla uppe mitt medel? Hehe... Vad ska man säga? Jakt var inte det stora intresset under Naturbruks. Jag var nog mer upptagen med att vara med Simon eller ta tolvan med Jenna och Malin eller vara på hästarnas lektioner eller på de extrakurserna jag valt till. De få gånger jag faktiskt var (hmm..) med min klass var under uppdragen och de veckor vi hade jakt på schemat.

Men då vet ni lite grann om hur jag kände mig. Ja, som Elle Woods i Legally Blonde, helt fel och missplacerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...