onsdag 26 augusti 2009

!#%&?!

Gaaah. Jag blir riktigt riktigt irriterad på bilister ibland. Jag, mamma, Maya och Robin skulle gå och handla. Men för att ta sig dit så måste man korsa en väldigt trafikerad väg. Då vi skulle gå över vägen så stannade en buss till vänster om oss och bilen som kom från höger började sakta in så jag började gå över vägen. Och just när jag skulle passera bussen så svischar en bil förbi. Biljäkeln hade kört om bussen även fast den hade stannat vid ett övergångställe. Men då tänker du säkert att bilisten trodde nog att bussen stannat vid en hållplats. Visst kan så vara. Men bussar brukar ju blinka åt sidan när de stannar vid en hållplats, och det hade inte bussen gjort.
Min mamma blev då inte glad och det var inte vackra ord som kom ut ur den munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...