torsdag 25 mars 2010

Påskfrukost

Imorgon på jobbet kommer vi att ha en påskfrukost för föräldrarna till barnen, och även barnen så klart. I Norge har de inte varken påskris eller påsk-kärring, så det var jag tvungen att fixa. Idag innan jobbet traskade jag till skogen för att hitta en björk. Men vet ni vad? Det finns inga jäkla börjkar här. Hur otur är inte det? Så det fick bli något annat riselände istället. Hur som haver så får jag snö fulla Dr Martensen och när jag väl kommer till jobbet så är det någon annan som tar credit för min idé som jag har planerat i över en veckas tid. Oh my säger jag bara och tänk sedan på karma. Det kommer igen. Le, var glad och ignorera. Och nu till Diana eller någon annan på jobbet läser det här. Ta det inte så allvarligt. Faktiskt inte. Men jag blir lite extra irreterad med snö i skorna.

Snart ska jag ta bort det gamla lacket från naglarna och måla på nytt inför imorgon. Lite fin måste man ju trots allt vara när vi ska ställa till med spektakel på jobbet. Inte för att någon bryr sig, men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...