tisdag 22 mars 2011

I fell in love last night and I was dancing the whole way home


Har haft en riktigt slitsam dag idag. Våra kära grannar fick för sig att fest måndag till tisdag är en riktigt bra idé, och speciellt med sämst musik och högt. Hört talas om respekt? Får sova extra länge imorgon.
Och var det inte deras musik som höll mig vaken så var det min systers tandgnisslande. När varken eller lät så hade alla Norges gäss fått för sig att flyga över våran lägenhet inatt. Inte mycket sömn inatt inte.  

Annars har det gått riktigt fint på jobbet. Vi gick en tur till Kvaernerbyen i solen, hittade massvis av tussilagor som man måste se lite grann på. Sedan så känns det ännu mer som vår den här veckan än förra, för idag när det blåste så var det värme i luften. Underbart.
En av mammorna till ett av barnen på min base berättade för mig att när hon hade frågat barnet ifråga om hon var mammas lilla prinsessa så svarade hon nej, jag är bara Christinas prinsessa. Sådant är underbart att få höra, det är en av orsaken till att återkomma till jobbet.

Direkt efter jobbet for jag till gymmet för lite träning. Kände ingen pepp på något så det blev bara ca 45 min muskelträning, och det känns nu. Mina armar känns som spaghetti. Inte bra.

Simon var barnvakt ikväll så jag for förbi Outland en stund och studerade när en del av vännerna spelade HeroClix. En person tog spelet på lite för stort allvar och stressade upp sig för allt. Satt och pratade med två av mina vänner när de spelade mot han (inte samtidigt, utan varsin gång), och fy fader vad extra stressad han blev då. Kan inte vara hälsosamt.

Annars ikväll blir det nog isäng tidigt. Om jag inte får ordentligt med sömn snart så kommer jag springa rätt in i en vägg eller något (gick för övrigt rätt in i en cykel ikväll utan att jag såg den, not good).

Bloggar mer imorgon. Har förhoppningsvis fått mer sömn så det inte blir så mycket svammlande.

2 kommentarer:

  1. sv - ja det är jätte svårt verkligen , sen är man ju lite nervös , och då säger folk att man inte ska tatuera in det men man måste ju självklart få vara nervös om man ska printa kroppen för livet haha eller ?, Förhoppningsvis vågar jag nästa vecka eller veckan där på (A)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...