fredag 18 mars 2011

Young and loaded

I onsdags tog jag, Jenna och Johanna bussen till Oslo Spektrum för att se underbara My Chemical Romance.

Vi var måhända inte klädda för att stå ute och köa alltför länge, Jenna stod och vibrerade på plats och Johannas tår var förfrusna. Men det var visst värt det.


Dagen till ära hade jag väldigt mycket snelugg och massvis av kajal. Kändes mer som om jag klädde ut mig än något jag har på mig till vardags. Saknar det...

Kön var lång, men längre blev den. De hade bara öppet en ingång, så det blev en del folk som skulle in.

Johanna var happy för hon drack en vit Burn.

Blekisar.

Vi peppar i väntan på att det ska börja.

Efter lång väntan började äntligen konserten.

Som jag skrivit tidigare så spelade My Chemical Romance riktigt bra, de låter precis som deras skivor och det är riktigt bra. Men, de hade inte alltför bra kontakt med publiken och det var inte direkt någon show om man säger så. Då måste jag erkänna att det gjorde Green Day mycket bättre. Fast då har de även hållt på med det här mycket längre.

Det var en del folk där, ca 3000.

Men det var riktigt fint att få se dem live efter 7 års väntan ( ja, jag vet, jag är lite seg på att ta mig till deras konserter...). Blev riktigt glad när de spelade en massa gamla låtar (Thank You For the Venom, I'm Not Okay (I Promise), Helena, Vampires Will Never Hurt You och andra låtar från the Black Parade). Jag filmade en massa, får se om något klipp dyker upp. Det blev väldigt skakigt (prova filma medans du hoppar och sjunger, det var inte lätt), men ljudet blev ok.

Fler bilder från konserten dyker upp senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...