torsdag 17 mars 2011

My Chemical Romance


Ikväll fick jag efter flera års väntande äntligen se My Chemical Romance live.
När jag tog ner kameran och verkligen såg på bandet så kändes allt väldigt overkligt. Tänka sig, att mindre än ca 15 meter står Gerard, Mikey, Frank och Ray alldeles livslevande. Om jag ville och kunde hade jag kunnat ta på dem, för de var faktiskt verkligen där.

Och att spela live, det kan de verkligen. De lät precis som de gör på albumen, dock utan play-back och det är ju bra.
Hade varit trevligt med lite mer kontakt med publiken, det var de faktiskt inte så duktiga på (och speciellt inte om man jämför med Green Day). Men de har förhoppningsvis flera år till att lära sig det.

Nu hade jag sådan otur att mina bilder helt förfärliga. Var ett extremt fåtal som blev bra, och då ska man verkligen inte zooma in på de bilderna.  Men turligt nog hade jag med mig Jenna och hennes blev mycket bättre än mina (hurra för andra inställningar), så det blir att sno av henne (med lov så klart. Jag har faktiskt frågat innan!).

Fler bilder dyker upp imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...