onsdag 30 mars 2011

Bland mitt smink finner vi...

Sedan jag flyttade till Oslo har det blivit mer och mer dyrare smink, och då speciellt MAC. Älskar att gå till MAC eller Make Up Store och se på alla fina färgerna som finns där inne.

Till vardags använder jag även en pallett med massa ögonskuggor olika brunnyanser från IsaDora som jag avgudar. Perfekt till de allra flersta sminkningarna. Har även en palett från IsaDora med massa pastelglittrande ögonskuggor som är så där. Får dem inte helt att sitta där de ska vilket gör att jag inte använder den så ofta.

Foundationen som jag fallit hårt för är Make Up Stores foundation i färgen Milk. Alldeles perfekt blek och fungerar under större delen av året. Den jag använder för tillfället är inte den som heter matt utan den andra (om det säger dig något). Har provat MACs foundations men de fungerar inte lika bra för mig som den från Make Up Store.

Börjar få en del borstar också. Den längst till höger är en (nytvättad) puderborste i reseformat med bortnött nummer så jag har ingen aning om vad i fridens dar den heter och inte hittade jag den på MACs hemsida heller.

Mina darlings. Från höger till vänster: MAC Viva Glam Cyndi Lipglass, MAC Wonder Woman mascara, MAC Wonder Woman eyeliner, MAC Pigment Bloodline,  MAC blush Blushbaby, MAC puder

Swatches uppifrån ned: Viva Glam Cyndi Lipglass, WW eyelinder, Blushbaby, Bloodline, WW mascara

2 kommentarer:

  1. Gilla gilla gilla!. Kanske är Liquid Foundation Milk som du tänker på?

    SvaraRadera
  2. Svar till Hanna: Ja! Det är den ja :D Dock så gillar jag bättre matte för jag blir så glansig under dagen utav LF, oavsett om jag har puder över eller ej :S

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...