tisdag 15 september 2009

God morgon

Sitter och dricker ett stort glas med varmchoklad medans jag överför mina bilder från den lilla datorn till ett minneskort. Tyvärr fungerar inte USB-uttagen på den lilla datorn, så allt måste gå igenom den stora. Drygt? Inte bara lite. Men med tanke på vad som hände då jag var på Kreta är det sjukt värt det. Får ta och köpa en extern hårddisk senare.
Jörgen hade köpt en ny universalladdare till sin laptop som jag lånar. Så det blir ju perfekt till senare då det underlättar mitt bloggande. Så nu behöver jag inte spara mina bilder på lilldatorn längre. Det känns faktiskt bra.

Annars idag då? Så fort jag är klar med bilderna (kommer ta ett tag) så kommer jag söka en massa jobb. Hoppas någon hör av sig snart. Tycker att det är extremt dåligt av de som söker arbetare att inte höra av sig. Utav alla jobben jag sökt (+40 st...) så har jag fått cirka 5-6 svar. Riktigt dåligt.

Nu ska jag fortsätta med bilderna. Skriver mer senare.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, det är jävligt dåligt av arbetsgivarna, det är ju trots allt bättre att de hör av sig å säger att de inte ska anställa en, så att man åtminstonde vet om det !

    SvaraRadera
  2. Svar till Thelema: Jag förstår ju att det är många som söker jubb nu under låkonjukturen, men ändå. Så svårt är det väl ändå inte att lägga till en i en nej tack-lista och skicka ut tt massmejl. Eller?

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...