fredag 15 augusti 2008

"Veterinärerna sa att det var ett av de värsta fall av djurplågeri de någonsin sett."

Läs först: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3104549.ab kommentera sen.

Jag trodde nästan inte att det var sant när jag läste artikeln. Kom igen, så gör man väl bara inte? Hur skulle det kännas för personerna om någon gjorde så mot deras hund (uppenbarligen var de inga kattmänniskor)?
Jag ser inget nöje med att plåga ett oskyldigt djur. Vad är nöjet med det? Får man ens ut något av det? Nej, fy på er! Jag vet att jag borde kriva mer hatiskt mot er, för ni är ju helt sjuka i huvudet. Vad är eran njutning av det? För ni måste ju göra det av en anledning. Sök psykisk hjälp, seriöst. Eller varför inte börja med en våldsam idrott istället och få ut era aggrisioner? Eller bli konstnärlig och börja måla det ni känner. Men att plåga en liten varelse som mest troligen inte gjort er något? Nej, det kan jag inte förstå.

Nu tycker du kanske att jag kör med dubbelmoral, jag menar jag är jägare(eller iallafall går en utbildning för det). Men det är skillnad då vi dödar ett djur och då ni plågar ihjäl det. För då vi avlossar ett skott så ska det träffa rätt, djuret kommer inte att känna något utan faller ner och dör. Sen så finns det ju dem som gör skadeskjutningar, men då söker vi upp djuret och avlivar det. Ni hade ju inte ens hjärta och hjälpa den stackars kattens lidande, ni gjorde det ju bara värre.
Och tänk på familjen som äger (förlåt, ägde) det stackars djuret. Har ni inget medlidande?
Nu skulle jag kunna fortsätta skriva, men helt ärligt känns det som om jag kommer in på samma spår hela tiden. Dock så skulle det vara bra att få veta vad som driver en människa till att göra något sådant mot ett djur eller annan livsform. Ni är ju helt sjuka i huvudet!

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är det många riktigt sjuka människor där ute :-(

    SvaraRadera
  2. Skulle någon ens försöka göra sådär med Cicco så då jävlar!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...