lördag 4 augusti 2012

Stora chokladbollar och arga fåglar

 Första ordentliga söndagen som vi var i Skellefteå skulle vi egentligen till Kiruna med min farmor och farfar. Men på grund av småsaker skøts det upp en dag. Så mamma och Jörgen kom och hämtade oss så körde vi runt i stan. Vi hamnade uppe vid Mobacken där kyrkan har ett kafe som är riktigt prisvärt. Stora, hembakade kakor och andra godsaker för nästan inga pengar alls.

 Efter Mobacken körde vi till Kågehamn för att kika lite där. Vi såg massa fina båtar som vore väldigt trevliga att ha. Längs ut på ena bryggan hade en lite flock med fåglar bon och var ytterst aggressiva om man gick för nära. Jag var nära på att få en av dem i huvudet, men det är mitt eget fel när jag ska se hur nära jag kan närma mig.

 Maya ville gärna springa omkring i en stor uppblåsbar hamsterboll i en liten pool i hamnen. Medans vi väntar börjar ett litet sommarregn.

Maya som springer och plaskar omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...