lördag 4 augusti 2012

Ett litet stopp innan Skellefteå

 När vi skulle ta den långa resan ner till Skellefteå stoppade vi i Jukkasjärvi för att se på en kyrka och dels för att se där de har ishotellet varje år.

 Den lilla kyrkan i Jukkasjärvi har ett speciellt altarkonstverk.

 Bilderna är nämligen uthygget av trä.



Orgel var väldigt fin.

 Och alla ingraveringar var gjorda utav samma man som gjort de andra konstverken i Kirunas stadshus.

Påväg till Skellefteå fick jag väldigt ont i mina knän. Tydligen gillar inte mina knän långa bilturer. Har inte jag världens finaste pojkvän som lyckas massera mina fötter i bilen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...