onsdag 23 december 2009

Uppesittarkväll


Mitt nya halsband syns så där. Är ett berlockhjärta som går att öppna, en krona, en kula och en fransk lilja.

Då var det äntligen dagen före julafton. Är det bara jag som längtar tills imorgon? Tror aldrig jag kommer bli tillräckligt gammal för att inte gilla julen.

Dagen har jag och farmor spenderat i Byske. Finns inte alltför många butiker där, så det blev inte alltför lång tid där. Hann dock läsa på löpsedlarna att det är några idioter som har snott och delat 'Arbeidt macht frei'-skylten i tre bitar. Orkar inte ens skriva mer om det.
Vi handlade lite sista minuten julklappar (bland annat till oss själva) och en mistel. Brukar det ens säljas mistlar så här långt norrut? Nå väl, julstämningen är på topp.

Halv börjar Bingolottos uppesittarkväll. Ska bli riktigt mysigt. Håll tummen om att jag vinner något.
Ha en trevlig fortsatt dan före doppardan.

1 kommentar:

  1. Carlssons Karameller är bäst i Byske, inte för man varit där på länge, men vi brukar ha polkagris godisar därifrån varje jul!

    Har för mig att en släkting till mig antingen äger det, eller HAR ägt det!

    Annars mat så Bianco är ju underbart! Annars så vet jag typ inte vad det finns för andra grejer i byske mer än ica och en kiosk! Med tanke på hur mycket jag varit där så har jag extremt dålig koll på stället!

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...