söndag 19 juli 2009

Blondinbloggare

Jag vet att jag inte skriver seriösa inlägg ofta, mest för att jag inte har någon lust, men ett annat problem är vad ska jag skriva om som är seriöst? Jag har skrivit om det en gång tidigare för ett bra tag sen (något seriöst alltså).

Idag tänkte jag skriva om blondinbloggare.
Jag kommer aldrig någonsin bli en dryg person här i bloggen, för jag ser inte varför jag skulle göra det. Jag vill inte skapa en 'andra personlighet' som de flesta blonda bloggerskor gör. Visst vore det kul att vara någon som inte bryr sig och tror att hon är störst, bäst och vackrast. Men för mig känns det som att det hela handlar om att personen ifråga är osäker på vem den egentligen är. Och sen vill inte jag att mina läsare ska lära känna en låtsasperson, utan jag vill att ni ska lära känna mig och ingen annan. Annars kan man lika gärna starta en ny blogg och skapa en helt ny person, och vad är det för kul med det?
Sen vill inte jag skapa läsare genom att provocera. Jag vill inte bli känd i blogg världen som den otrovligaste bloggerskan. Jag vill isåfall bli känd för att jag är jag, tråkig eller inte. Jag har (vad jag vet) inga åsikter som direkt gör folk upprörda, jag kommer inte heller att skapa mig sådana åsikter bara för att. Att tycka illa om lesbiska och sedan umgås med en bög, är väldigt motsägelsefullt.

Vad vill jag ha sagt med den här texten? Jag kommer aldrig att bli dryg mot andra här i bloggen, jag kommer inte att snacka skit om mina läsare, det är ni som gör min blogg till vad den är. Jag kommer aldrig döma någon efter deras hårfärg eller liknande. Varför skulle jag? Jag är inte helt svensk, jag är inte ens helt någonting. Det är få utav mina vänner som är helt nånting. Så om jag inte dömmer dem, varför ska jag då dömma andra?
Om jag kommer att skriva om mina åsikter här i bloggen så är det åsikter som jag faktiskt tycker och inte något jag skapat för att provocera er läsare. Och blir ni provocerade av dem, fine det gör inte mig något.

Ledssen om det här blev ett väldigt rörigt inlägg, jag tcyker mycket men har svårt att få ner det i en sammanhängande text ;)

2 kommentarer:

  1. Mohaha det mesta jag skriver skriver jag mest för att provocera (A) Men allt jag skriver är även sant, det är precis som jag tycker och tänker, och jag vill även att alla andra ska veta vars jag står, vare sig de håller med mig eller inte :)

    SvaraRadera
  2. Svar till Thelema: Sant. Men jag vet att det du skrive rär just det du tycker, du skriver det inte endast för att provocera och du har inte skapat de åsikter du har.... Förstår du hur jag menar xD?

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...