fredag 24 juli 2009

Akers fästning (bilder)

Enjoy lite bilder från Akers fästning. Riktigt fint där. Så värt att gå i slottet och se på de gamla möblerna, tavlorna, inredning och miljön som fanns där.



Det var väldigt långt till marken


Slottet

Innergården




Jag, Mamma och Maya i en av speglarna. Blev lite egobilder i de flesta av speglarna, men de var så fina så jag kunde inte låta bli.


Sådana här öppna spiser ser man inte längre. Gillar detaljerna på den :)


En matsal


Mamma och Maya satt och vilade sig vid ett fönster

Familjevapen


Kyrkfönster (dock så var det inte i kyrkdelen av slottet. Ja, bilden blev mörk, men jag orkade inte fixa med inställningarna då vi var där)


Målad vägg


Taket i ett rum de inte vet vad de som bodde där använde det till




Borgen var lite hög ja...


Det var fina gatlyktor upp till slottet

3 kommentarer:

  1. 1.st! ;)

    vad fint det var :D

    SvaraRadera
  2. När jag ser dig med din mamma så får jag bara hemska bilder när hon skulle trycka ut dig >_<

    SvaraRadera
  3. Svar till Thelema: xD Men jag var då inte ett missat piller =)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...