måndag 21 maj 2018

Vecka 21

Då var det dags för den sista korta veckan den här maj. Idag har jag ledigt, så är bara fyra dagar kvar tills det är helg igen. Är en del saker som händer i veckan, mest på jobbet, men ska också försöka baka lite. Ska ha födelsedagsfest med en kompis på lördag och har tänkt baka massa cupcakes innan då. 

Här kommer lite bilder från veckan som var. Kommer en del Dublininlägg, så försöker att inte spoila för mycket här.

Tisdagen var den tjugosex grader ute och vi var ute hela dagen med jobbet. 

Onsdag var det dags för Dublin resan. 

Martin har inte varit på Irland förr, så det var kul att se hans reaktion på skyltarna.

Torsdagen var vi bland annat förbi Saint Patricks Cathedral. 

 Vi åt lite glass från Cloud Nine som ligger i Temple bar. 

På kvällen skulle vi på bio och åt på ett femtitals hak som heter Eddies rocket. 

Maten var helt ok. Lite besviken på pommesen, men annars gott. 

Fredagen var vi på Dublin zoo och tittade omkring. Djuren hade stora inhängnaden med massa plats att röra sig på och gömma sig bak. 

Det var alldeles strålande väder, så Martins hår försvann nästan när jag skulle ta bild.

På fredagskvällen var vi och såg denna filmen på IMAX. Väldigt bra, men lik den första filmen. 

Jag brukar resa med massa smink som nästan inte blir använt alls, så den här gången ville jag inte ha med så himla mycket. Martin blev imponerad och tyckte att jag kunde ha så lite smink hela tiden. 

Så här såg utsikten ut från våran airbnb. Är så ovant att ha grannarna så tätt inpå. 

Jag vet att det knappt syns, men det är en liten kanin på gräsfläcken, lite snett nedan till höger om den vita skylten. Kommer ihåg att det var fascinerande första gången jag var på Irland och såg det, och det var det nu med. 

 Men sen var det dags att lämna Irland...

... och komma tillbaka till Norge. 

Söndagen skulle jag till Hovedöya och hänga med min familj lite grann. 

Det var alldeles strålande ute och jag blev aningens bränd trots solkräm. Borde bara undvika att vara i solen...

På kvällen var det en konsert bland ruinerna på ön. Inte helt min smak, men det var kul att uppleva för det. 
När jag kom hem såg jag på film med Martin.

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...