fredag 11 maj 2018

Konfirmation och ett besök på Killingmo gård

DSC_5361
I lördags var det dags för min lillasysters humanistiska konfirmation i Rådhuset. 

DSC_5363
Den stora salen är ganska så maffig att sitta i. Ceremonin var väldigt fin, det var en orkester, kör, dansgrupp och en del tal. 

DSC_5391
När ceremonin var färdig möttes vi utanför för att ta lite bilder och hälsa på Mayas vänner. 

DSC_5416
Här är hon, konfirmanden. 

DSC_5435
Min stefar, lillasyster och mamma. 

DSC_5445
Äntligen har våren kommit för fullt. Det är nästan så att vi har hoppat över våren och gått direkt från vinter till sommaren. 

DSC_5469
Vi gick förbi Paleet innan vi for vidare och tog ett litet stopp inne på Ben & Jerrys för glass. 

DSC_5472
Jag testade Birthday Cake, One Sweet World och Home sweet honeycomb. 

DSC_5484
Dagens överraskning var att komma till Killingmo Gård och hälsa på alpackor, åsnor, höns och en katt. Men mest alpackorna då min syster verkligen älskar dom. 

DSC_5508
Vi hängde mest med killarna då många utav honorna var dräktiga och behövde lite lugn och ro. Men de ska födas i juli och i augusti är det öppet hus så vi ska kanske tillbaka då. 

DSC_5512
En som luktade lite grann på mamma. 

DSC_5532
Dom är så himla söta, fluffiga och ser väldigt snälla ut. Synd bara att dom inte gillar mys.

DSC_5551
När vi pratat nog med alpackorna gick vi för att hälsa på åsnorna. 

DSC_5564
Jag och denna här skrattade väldigt mycket. Hjälpte inte direkt att Martin tyckte vi lät lika pga förkylning. 

DSC_5580
De var överraskande sociala och mysiga. 

DSC_5588
De var verkligen superfina. 

DSC_5597

DSC_5615
Vi skulle grilla lite grann så de andra gjorde det. 

DSC_5662
När vi skulle äta fick vi besök av denna här. Hen var väldigt social och skulle mysa hela tiden. 

DSC_5675
Efter maten blev det massa fika. 

DSC_5679
Var så himla mätt. 

DSC_5702
De hade också en del höns och tuppar. Väldigt fina, men inte sociala alls. 

DSC_5735
Vi skulle tillbaka till åsnorna senare och då fick jag sällskap av katten. Så himla skönt att inte behöva strumpbyxor. Hoppas på att få lite mer färg än vanligt på mina ben. Jag är väl inte ensam om att få väldigt lite färg på benen trots barbent från april/maj till september en gång?

DSC_5820
Avslutar det här inlägget med en gäspande alpacka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...