måndag 14 maj 2018

Vecka 20

Hej och glad måndag. 
I Norge är det här en väldigt kort vecka. På torsdag är det Norges nationaldag, vilket firas med massa festligheter. På mitt jobb har vi jobbat in fredagen, så då är vi lediga. 
Jag och mannen ska en liten tur till Dublin under helgen, vi blir borta någon dag bara, men det ska bli skönt att komma bort lite grann. 
Annars är det inte mycket som händer den här veckan. Är en del som ska packas och tvättas och så innan resan,  men det går fort. 

Ska vi ta och se vad jag gjorde förra veckan. 

Måndagen var jag förbi botaniska trädgården och fotade lite grann. Hann precis med körsbärsblommorna och magnoliorna. De hade nästan överblommat när jag var där i måndags, så det är nog stort sett färdigblommat nu. (Bilden är tagen med min D750, men överförd till mobilen).


 En annan dag såg jag ut så här. Vek ned kragen på jeansjackan innan jag gick ut i världen. 

 Gosade med dessa sötnosar på tisdagskvällen. 

 Vi har ett körsbärsträd på lekplatsen på mitt jobb. Den ser ut som ett stort, fluffigt vitt moln just nu. 

 Efter jobbet for jag och tränade med mannen. Är skönt att komma igång igen efter att förkylningar och skador har blivit bättre. 

 Torsdagen var jag, mannen och en vän ute och gick i skogen. Vi gick lite över två mil den dagen, vilket var väldigt skönt i värmen. Här är utsikten från Lilloseter. 

 Vi hade tänkt att gå till Senober, men kom inte så långt pga vatten och snö. Men en liten damm vi passerade hade en hel del paddor/grodor. 

 Har massvis av bilder på trädet på jobbet. Måste passa på medan det är så vackert. Märkligt att tänka på att nästa gång det är dags för blommorna att slå ut så tar jag bilder på dem i Japan. 

 Söndagen jobbade jag som personlig assistent i ett par timmar. Var skönt att komma ut lite grann. 

Efter att jag var färdig på jobbet köpte jag en glass. Det var så himla kvavt ute och jag var säker på att det skulle åska. 
När jag kom hem tvättade jag lite grann, men såg mest på TV. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...