tisdag 15 maj 2018

Våren i botaniska trädgården i Oslo

Bland det bästa med att ha flyttat ca 100 mil söderut är att årstiderna är lite mer definierade. Det går inte helt från vinter till sommar, med kanske en dag eller två med vår. Under våren och sommaren försöker jag att vara en hel del i botaniska trädgården för att följa med på alla vackra blommor och allt det gröna.

Jag hade himla tur i år, jag hann precis få med mig att magnolia och körsbärsträden blommade. När jag kom till trädgården var marken full av vita och rosa blad, så någon dag till och jag hade missat det.

Här kommer några av bilderna jag tog den dagen. Jag och kameran bråkar en del fortfarande, men det går bättre och bättre.

DSC_5993

DSC_5946

DSC_5882

DSC_5864

DSC_5856


DSC_6065

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...