tisdag 12 september 2017

Reading Festival: Lördagen

P8260257
Dag två av festival hängde vi utanför tältet lite grann. Det var så fruktansvärt varmt. När vi blev hungriga rörde vi oss mot festivalområdet. 

P8260268 Det var några norska band som skulle spela under festivalen, vi gick på två av dem. Bland annat Sigrid. Hon är känd för låten Don't kill my vibe

P8260275
The Pretty Reckless började spela en kvart efter Sigrid. Så vi såg klart hon och gick sen till huvudscenen. Fick med mig några av låtarna som jag kan, vilket gjorde mig väldigt glad. 

P8260277
På Reading festival har de en egen plats för de med speciella behov. Det fanns bland annat ett par personer som använde teckenspråk till låtarna, vilket var väldigt fint och coolt att se på. Jag utgår ifrån att de som tecknade kunde sina saker. 

P8260282
Martin sprang omkring och samlade på flaskor och pappersbägare och jag bara njöt av festivalen. 

P8260293
Det var en stor paus mellan spelningarna vi tänkte se på, så vi hängde i Carlsberg tältet (där typ alla på våran ålder var) och hade världens fest. Turligt nog kom jag ihåg klockan och hann se Marmozets. 

P8260315
Sen var dags för en av mina stora highlights under festivalen, nämligen Korn. Har lyssnat på de väldigt, väldigt länge, så var kul att äntligen få se de live. 

P8260321
Martin var med mest för stöd och var inte lika underhållen som mig. 

P8260323
Jag var riktigt glad och förnöjd. 

P8260324
Så tog vi den här bilden och plötsligt...

P8260340
Mötte vi denna sköna bönan som jobbade under festivalen, men hade ledigt just under Korn. Detta är Pippa som vi mötte första gången på Reading Festival i 2014 då hon och hennes vänner var våra tältgrannar. Året efter delade vi tält ihop. 

P8260344
Efter att vi catchat upp lite grann hade vi en paus igen i spelningarna, så vi satte oss ned med lite Rocktails. 

P8260353
Major Lazor spelade, så satt och hörde på dem. 

P8260357
Innan kvällens stora artist kom på scenen hade vi toabesök och vilade fötterna lite grann. 

P8260368
Lördagens headliner var ingen mindre än Eminem. Det var så fruktansvärt mycket folk, det fyllde hela området vid huvudscenen. Vi stod vid platsen för de med speciella behov och det var trångt nog. 

P8260412
Innan konserten var färdig passade vi på att gå på toaletten innan vi rörde oss mot Silent Arena. 

P8260424
Vi skulle gå på Silent Disco där alla får headsets och kan höra på musiken där. Var två olika DJs som spelade olika musikstilar, så kunde alla som lyssnade byta mellan de två. Otroligt roligt. 

P8260427
När vi dansat länge började vi röra oss mot campingen för att duscha lite grann och sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...