måndag 31 juli 2017

Veckosammanfattning vecka 30

Hej och glad måndag. 

Min helg har varit riktigt lång, var helt säker på att det var söndag på lördagen. Skönt när man tror att man får en extra dag bara så där.
Den här veckan blir lite speciell då jag inte bara har mitt vanliga jobb i förskolan, men även mitt deltidsjobb ett par kvällar + helgen. Ska bli spännande att se hur det går. 
Den här veckan blir det även att vara pedagogisk ledare på riktigt, imorgon kommer nästan alla barn och vuxna tillbaka från sommarens ledighet och vi har några nya barn som börjar. Väldigt spännande och jag är lite nervös. 

Förra veckan var en riktigt fin vecka. Shoppade lite grann med första lönen som pedagogisk ledare, träffade vänner under helgen och fick spelat en hel del brädspel. Sen var vädret riktigt bra och varmt. Hösten är snart här, så gäller att njuta de varma dagarna. 

Nu lite bilder från förra veckan. 

 Måndagen var det riktigt ljust när jag gick och la mig. Något jag ser fram till när det gäller hösten är att det blir lite mörkare när jag ska sova (även om det är fantastiskt att det är ljust vi elva). 

 Tisdagen mötte jag upp den här fina för att bara allmänt fira. Fira min första lön som pedagogisk ledare och att vi varit gifta i en månad (eller tja, dagen efter). 

 Vi shoppade en hel del och sen blev det middag på Kullt. 

 Onsdagen försökte jag och barnen på förskolan rädda denna här "myggan". Tror dessvärre inte att den klarade sig. 

 På kvällen fick vi besök av en kompis till Martin och vi spelade lite spel. Det här hade Martin köpt på Outlands rea. Spelade det lite mer under helgen och gillar den. Är några regler som är lite märkliga, men så är det ibland. 

 På fredagen mötte jag upp en av mina absolut bättre personer, Gabriel. Vi hade inte setts på över en månad, så vi hade en hel del att prata om. Vi satte oss på en uteservering där vi fick sällskap av några fler och då spelade vi lite Munchkin. Sen gick vi till några vänner och hängde på takterrassen. 

 När vi blev kalla gick vi in och spelade lite Jack Box på PS4. Rekommenderas verkligen. 
  
 På lördagen fick vi besök av några vänner och spelade en hel del spel. Vi spelade bland annat Thunderstone där jag krossade killarna. Jag fick 50 poäng (+ 17 XP som jag inte fick använt) mot deras 17 och 25 poäng. 

Söndagen mådde jag piss. Hade haft lättare migrän/ extremt ont huvudvärk sen fredagskvällen, och mitt huvud ville ingenting. Jag hade en del jobb att förbereda och skriva ut till måndagen. Så åt lite glass och hoppades på det bästa. 

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...