måndag 24 juli 2017

Veckosammanfattning vecka 29

Hej och glad måndag. Hoppas du har haft en riktigt fin helg och är klar för en ny vecka. 
Den här veckan fortsätter jag med jobb på förskolan, vi är få barn och vuxna så det blir en lugn start, något jag är tacksam för. Nästa vecka börjar nästan alla barn och vuxna igen och då även allvaret. Har börjat planerat en hel del inför hösten, men nu möter jag de jag ska jobba med och även de flesta av barnen. Annars den här veckan har jag inga stora planer, ska möta Martin imorgon efter jobbet för att fira första lönen som pedagogisk ledare. Vi ska ut och äta och kanske ta en drink eller två. Om det blir bra väder så ska vi passa på att bada och grilla, vara ute och njuta sommaren. 

Nu lite bilder från förra veckan.

 Måndagen var det dags för första dagen på jobbet. Jag bodde tidigare på Vålerenga, så är väldigt känt där. Känns som att vara hemma. 

 På måndagskvällen blev det första avsnittet av nya säsongen av Game of Thrones. För en start på säsongen, ska bli spännande att se vad som händer. 

 Tisdagen blev det en del Oreos. 

 Torsdagen var vi och badade efter jobbet. Är så himla skönt att ta på sig badkläder, ta med sig handduken och sen gå i tio minuter så är man framme vid ett badvatten. 

 Fredagen visade jag upp mina kunskaper i att vika spåloppor. Har blivit riktigt duktig på de minsta, snart behöver jag dock använda nålar för att kunna vika dem mindre. 

 Lördagen gick vi runt Steinbruvann och tog en lång badpause där vi svimmade länge, länge och njöt av det kalla vattnet. 
Martin blev himla brun efter den här dagen, jag blev mest bara röd med lite fler fräknar.

 Måste säga att det bästa med Groruddalen är alla badvatten. Vi har minst tre stycken ca tio minuters promenad från där vi bor. Även om det är långt från centrum är den här idyller värd en hel del. 

Söndagen mötte vi några vänner för middag och lite shuffleboard. På kvällen såg vi ett par episoder av Bones. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...