måndag 20 maj 2019

Vecka 21

Godmorgon. Hoppas du har det fint. 
Värmen är tillbaka till Oslo, men såg nu att det ska regna hela veckan. Känner mig inte peppad på det. 
Är mycket på jobbet den här veckan, så har inte planerat för mycket efter jobbet. Till helgen ska vi och köra gocart och fira en kompis som fyller år. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. OBS! Finns bilder på insekter. 

Sally har blivit världens mysigaste katt och har börjat headbutta mig. Är så himla mysigt, men hon är lite stressad att Lucy ska komma och störa. 


Typ världens bästa morgon ser ut såhär, så mycket mys. 


Och lite bråk/tvätt. 


 Sitter mycket och sorterar bilder och är snart färdig med alla bilderna och inläggen till Japan. Har börjar komma halvvägs. Sen blir det att börja redigera alla filmklippen. Men med det här sällskapet går allt bra.

Har fått sortera alla mina saker från Japan  nu och satt dem på sina platser. 


 Barnen på jobbet är besatta i insekter och andra smådjur. Det mesta av lekplatsen är uppgrävd för att hitta allt (vi sätter tillbaka alla småkrypen). Gillade den här nyckelpigan som kör bil.

 Hittade stora skalbaggar när vi var i skogen.

 När jag skulle hem den 16 maj för lång helg blev jag bombarderad av duvor. Ett barn som satt bredvid mig matade dem och de blev lite ingående.

Den 17 maj var det Norges nationaldag. Kommer ett eget inlägg från den dagen under veckan. 


 Sov länge på lördagen. Det regnade massvis hela dagen, så höll oss inne. Fick massa sällskap av dessa två.

På kvällen skulle vi på ESC fest. Körde på extra glitter på sminket. 

 Vi hade en intern tävling om vem som skulle vinna. Norge vann med 1 röst, Sverige på andra plats.

 När alla länder hade framfört sina låtar blev det kö för att rösta.

 Jag la mina röster på Tjeckien, Australien och tredje kommer jag inte ihåg.

 Söndagen blev jag väckt halv elva av Martin, men somnade om och blev väckt av Sally klockan elva. Vi myste länge, länge. Men hon hittade inte ro att bara ligga och slappna av, höll alltid koll på dörren och Lucy skulle komma och störa.

Vilket hon gjorde efter att Sally gått. 

 Söndagen for vi hem till mamma, åt middag och myste med kattungen Satsuki innan vi skulle till Spektrum för att gå på konsert. 

 Förbandet var Gang of youths. 

 Men vi var där för att se Mumford and sons. 

Efter en väldigt bra konsert kom vi hem alltför sent och det blev att stå upp alltför tidigt idag. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...