tisdag 28 maj 2019

Shopping Japan. Gott & Blandat

Här kommer tredje sista delen av det jag köpte i Japan. Här är en hel del blandat av småsaker från diverse ställen. 

DSC_8292x
Så mycket saker.... Nu börjar jag fundera på var allt ska, Japan var inte bra för mitt shoppingberoende. 
DSC_8295x
Köpte magneter som ser ut som sakura och snurrar när man blåser på dem i Tokyu hands. Hade köpt en Kajsa Anka handduk också. Spelade ett tsumtsum spel i ett par arkadhallar och köpte figurer till. Har Judy Hopps, Musse pigg i kattkostym och Mimmi Pigg i kattkostym. Sakura pinen köpte jag i en gatchapon i en marknad i Tokyo. Damen i gulrandig klänning är hon som äger Punyus butikerna, en plus size modell som är väldigt känd i Japan.  

DSC_8302x
När vi var i Universal Studios Japan köpte jag en Hello Kitty i raptor kigurumi, ångrar att jag inte köpt den där hon har på sig en hajdräkt också... Jag samlar på Hard Rock Café stadspins, så köpte med den för Osaka. Glömde leta upp HRC i Tokyo, men ska nog klara mig. 
Den blå skon är en gatchapon från Toy Sapiens där man kunde få olika skor av kvinnliga DC karaktärer. Fick skon till Black Canary och blev väldigt glad. 
I en annan gatchapon fick jag Chuckies bride och en katt i en tank. Uttern är från en gatchapon från akvariumet i Sunshine City. 

DSC_8305x
Allt här, förutom den gröna saken till höger, kommer från Sunshine City akvarium. Älskar uttrar och axolotl. 

DSC_8310x
Starbucks Japan kom ut med nya sommarkoppar medan vi var där. Hade tänkt köpa den med en katt, men den var slutsåld alltid, så köpte denna här till mig och min lillasyster. Den blir fin till sommaren. 
De andra sakerna är från olika gatchapons. Den i kulan är en Sullivan, en fisk och en lysande lykta. Uttern är från Sunshine City akvarium. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...