onsdag 29 maj 2019

Hurra for meg som fyller mitt år

Idag är det min sista födelsedag som tjugo något. Känner mig inte så gammal, vilket jag heller inte är. Men jag kan komma ihåg när min mamma fyllde 29 år, så det är lite knäppt att nu är jag där.

Nå väl. Här är ett decennium med bilder på mig. 

2009 
2009 fyllde jag 19 år och firade med att gå ut och äta på Tattung med några vänner. Tror det var enda bilden som togs på mig den kvällen. 

2010 
2010 fyllde jag tjugo år och firade med lite shopping och mat på Hard Rock Café. Kommer ihåg att jag inte kände mig helt bra och egentligen inte ville vara ute alls.  

2011
2011 blev jag tjugoett år och det var sommarfest med jobbet den här kvällen. Jag firade med mina vänner dagen efter med drinkar och biljardspel. 

2012
2012 blev jag tjugotvå år och det var fotografering på jobbet. Kommer ihåg att jag var den enda vuxna med på bilden från min base och att det var ganska märkligt. Det här är enda gången jag haft så många, fina fräknar. Före och efter det här året är de mer suddiga.
På kvällen for jag ut och åt med Martin på ett italienskt ställe. 

2013
2013 när jag blev tjugotre år bjöd jag hem hela min base på ett minikalas. Det var så himla kul och det var något barnen pratade om i flera år efteråt. 

2014
2014 när jag blev tjugofyra år var jag nästan nyopererad (hade tagit bort mina mandlar). Det här var första gången jag lyckades äta fast mat utan att dö av smärta. Åt himla långsamt och ganska så lite, men fick äta lite grann i alla fall.

2015
2015 när jag blev tjugofem år hade jag mina studievänner på besök för att öva inför en eksamen. Det här var också dagen jag hittade en vattenskada i köket, vilket gjorde det väldigt stressigt, men det gick bra. 

2018-05-27_07-49-41
2016 när jag blev tjugosex år bjöd vi hem hela min och Martins familj på middag. Var riktigt trevligt. 

DSC_8654
2017 när jag blev tjugosju år tog jag examen från barnehagelaererutbildningen och hade en ceremoni. Jag var nyklippt den här dagen och mitt hår har nog aldrig varit så rakt förr. Efter ceremonin for jag och min familj ut och åt dimsum. 

P5290004
Förra året tog jag med min avdelning hem till mig för att visa var jag bor och fira min födelsedag.
Efter jobbet mötte jag Martin och några vänner för att äta hos Yayas.

I år ska jag möta Martin efter jobbet för att äta middag och gå på bio.

Ska ta med mig kameran ut idag och ta lite nya bilder. Är ju spännande att se hur man förändras från år till år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...