tisdag 21 maj 2019

Shopping Japan: Harry Potter, sumikko gurashi, Studio Ghibli

Här kommer tredje delen av det jag köpte i Japan. 

DSC_8238x

Qposket figuren av Draco Malfoy vann jag i ett UFO spel. Betalade nog mer för spelandet än om jag bara köpte figuren i en second hand butik. 
Köpte lite godis i Honey Dukes, det mesta åt vi upp i Japan, men en chokladgroda klarade sig hem. Köpte även en chokladfrogenyckelring och en Bertie Botts bönor i alla smaker nyckelring. 


DSC_8258x
Innan vi reste till Japan blev jag förälskad i Sumikko Gurashi figurer. De önskar inte att vara i centrum utan vill helst vara i ett hörn. Älskar isbjörnen (eh, syns kanske när jag köpte tre av den..) som hatar kyla och flyttade söderut (relaterar). Det lilla rosa nystet  är isbjörnens bästa vän. Den ljusblåa saken överst är en hatt till katter. Har testat den en gång på katterna. De gillade den inte. Köpte en penna, en pin och två grejer från gachapons. 

DSC_8267
Blev köpt in en del grejer från Studio Ghibli när vi var i Japan. Den första till vänster är en minivariant av biljettbåset till Studio Ghibli museumet, en Ponyo pin, ätpinnar, ett soot spirit 3D pussel, en Ponyo bamse, en annan spirit och en liten totoro lyckofigur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...