torsdag 16 maj 2019

Shopping Japan: Alice i Underlandet

Dags för nästa del i min vad jag köpte i Japan serie. Jag köpte så mycket Alice i Underlandet saker att det fick sitt eget inlägg. 

DSC_8206x
Blev en fin liten samling. 

DSC_8216x
Tallriken, koppen och pinen med Alice och Mad Hatter kommer från Disneyland. 
Qposket, den blundande Alice Dockan och den ovala Alice figuren kommer från olika secondhandbutiker. De två ostronen kommer från en gachapon (en av mina favoritkaraktärer). 

DSC_8211x
Alice notatboken och pusslet är köpta i Tokyu hands i Shibuya. Cheshire cat nyckelringen köpte jag i Disneyland. 

DSC_8231x
I Disneyland kunde man köpa olika skor som var baserade på olika karaktärer, ville gärna köpa fler skor men visste inte helt vad jag skulle ha dem till, så fick bli bara skon till Alice. Tygpåsen är köpt hos Alice on Wednesday. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...