måndag 6 maj 2019

Vecka 19

Hej. Hoppas du har det fint. 
Märkte på sociala medier att det snöat och haglat på andra ställen, vilket känns betryggande att det inte bara är i Oslo det har varit april väder i maj. Hoppas värmen kommer tillbaka snart. 

Äntligen har jetlaggen gått ur kroppen. Jag är inte konstant trött längre och behöver inte 12 timmar med sömn, vilket är skönt. Trodde inte jag skulle bli så påverkad av tidsskillnaden, men det kunde säkert ha varit värre. 

Annars den här veckan händer det inte så mycket. Vi ska få besök av några vänner en dag, sen till helgen är det marknadsdagar i Grünerlökka som hade varit kul att få med sig (om vädret är bra d.v.s.). 

Här är lite bilder från förra veckan. 

 Är så himla glad att vi får med oss våren i Norge också. Körsbärsträden på jobbet har blommat, tog bara några dagar så såg det ut som att det var snö överallt.

 Testade en ny glass som var himla god. Tror den heter Royal Triple salt karamell.

 Vi gick ut med Lucy för första gången i år. Sally vägrade att följa med. Lucy var aningen skeptisk till allt.

Och plötsligt hade jag en tjatande katt på mina axlar. 


 Sen en dag fick jag massa mys av denna här. Hon och Sally har blivit extra gosiga av sig efter att vi var borta.

Lördagen låg Sally här och sov lite, så kommer Lucy smygandes från badrummet mot Sally. Var helt säker på att Lucy skulle attackera, men istället blev det världens mysfest. Katter alltså. 

 På kvällen var vi på middag och brädspel hos en kompis. Så himla kul.

 Jag hade köpt ett Alice i Underlandet pussel när vi var i Japan. Asken var väldigt liten, men det skulle vara 300 bitar. Noll stress tänkte jag. Tills jag öppnade asken och alla bitarna var pyttesmå. Tog lång tid att få ihop eländet och bitarna blänkte, så jag såg dåligt utan lampan men nästan sämre med den på.
Nå väl, hade fint sällskap i alla fall. 

Väldigt fint IRL i alla fall. Får se om jag bara ramar in den med en gång, för vet inte om jag har tålamodet för det här igen. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. Har förberett massvis med Japan inlägg den här veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...