måndag 26 juni 2017

Veckosammanfattning vecka 25

Hej och glad måndag. När du läser det här sitter jag nog och blir sminkad och har bröllopsnerver. Idag ska nämligen vi gifta oss. Vi har delat upp nästan allt till bröllopet, så i lördags var det familjemiddag, idag vigsel och i augusti är det festen med vännerna. Komplicerat och omständligt, men det fungerar bra. 
Förra veckan var riktigt fin, men det var en hel del att fixa inför lördagens middag. Vi var bland annat till Sverige och handlade lite mat. Det var ganska mycket för att vara ärlig, men är man 21 personer så kräver det en hel del mat. 

Den här veckan blir nog lite lugnare efter idag. Imorgon har vi tänkt att resa till Tusenfryd med min familj, sen har vi några dagar där jag får umgås med min syster och farmor och farfar som är på besök från Sverige. Till helgen ska vi ut och fira en kompis i hans familjs stuga. Det ska bli riktigt trevligt. 
Annars är det en hel del förberedning till när jag börjar jobba som pedagogisk ledare. Jag går igenom gamla power points från skolan och läser lite i böcker jag knappt rört på nästan tre år. Känner att det är en del kunskap som behöver fräschas upp igen. 

Men nu ska vi se på lite mobilbilder från förra veckan. Jag tog inga mobilbilder i lördags, men en del men kameran. Får se om det är något som dyker upp här.  

 Måndagen mötte jag mamma vid Frysja för att vara ute och gå och jaga Pokémons. Är nästan färdig med gen 1, har en del kvar från gen 2, men tycker det är lite jobbigt att få tag på de som fattas. 

 Det är riktigt fint där uppe och är du i Oslo och ska gå längs Akerselva rekommenderar jag att börja där upp. 

 När vi kom till Grünerlökka så gick vi och fikade lite grann. 

 Onsdagen reste vi till Sverige för att handla allt vi behövde till lördagen och lite till. 

 Fredagen mötte jag upp Gabriel för en heldag. Vi hade inte setts på nästan två veckor och kände att det var dags innan bröllopet. Det är Gabriel som är min brudtärna (eller vittne eller vad man nu ska säga). 

 Vi gick och spelade lite biljard. Gick riktigt dåligt för mig, men Gabriel hade tjuvövat kvällen innan.
Senare på kvällen kom farmor, farfar och min syster. De ska vara nästan en vecka på besök. 

 Söndagen var jag och Martin ute och gick med farmor och farfars hund. Det var lite åska längre bort, men ingenting vid oss. 

 Vi gick till Vesletjern så Zorro (hunden) fick bada lite grann och leka av sig lite energi. 

Resten av kvällen var väldigt lugn. Målade naglarna och rakade benen inför vigseln och gjorde klart lite inlägg. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...