måndag 19 juni 2017

Veckosammanfattning vecka 24

Hej och glad måndag. Hoppas att du har haft en fin helg och är redo för en ny vecka. 
Nu börjar sista veckan som ogift och det är lite småsaker kvar att fixa. Den här veckan kommer verkligen ha ett bröllopsfokus; vi ska handla mat, få besök av min farmor och farfar, ha familjemiddag och lite annat småfix. Tack och lov är det mesta färdigt. 

Förra veckan var händelserik och gick väldigt fort. Ska vi ta och se vad som hände. 

 Måndagen hängde jag i Botanisk hage med systemkameran. Den här bilden är tagen med den kameran och inte med mobilen. 

 Tisdagen regnade och åskade lite grann, men fick se den här fina regnbågen. 

Jag skulle få hem ett paket på tisdagen som enligt spårningen kunde hämtas ut kl 17, men det gick inte. Så hämtade ut den efter jobbet 22.30 för hade tänkt att ha på den till dagen efter när jag skulle bli provsminkad till bröllopet.

Onsdagen var det provsminkning till bröllopet. Var inte nöjd med resultatet. Hon sminkade mig endast med två skuggor, var av den ena inte var suddad nog så jag hade mörka streck och skugga under ögat. Brynen var ojämnt ifyllda och alldeles för mörka. Hade nog en annan förväntning till provsminket. Kände mig inte smashing när jag gick därifrån. Har dock avbeställt den personen och bokat någon ny, nämligen en tjej på MAC som hjälpte mig med att hitta läpp-produkterna till bröllopet. Vi är tydligen grannar, så det är perfekt. 
Efter att jag handlat lite småsaker till bröllopet mötte jag upp Martin för lite middag och efter den mötte vi upp Robert för lite drinkar på Bortenfor. 

 Fredagen skulle jag hem till en vän och äta lunch. Var mycket gladare än det jag ser ut som. Den här dagen fick jag resultatet på min bacheloruppgift som var en B. Är så otroligt stolt över mig själv att jag klarade det så bra. Var riktigt nervös och småstressad stundvis. 

 Vi spelade Cluedo, något som var min första gång. Gick lite dåligt, men det hjälpte inte att jag spelade mot en som hittade mördaren efter tre rundor. 

 Jag for hem till mamma på middag och spelade lite Scrabble. 

 Lördagen var det fantastiskt väder och under min rast låg jag och solade lite grann och hade eminent sällskap. 

 Efter jobbet mötte jag Martin. Vi skulle och bada i Vesletjern och köpte med sushi till middag. 

 Vi fick sällskap av lite änder. 

 På kvällen spelade vi en del tv-spel. Känner att jag behöver ett band till handkontrollen så jag inte kan kasta iväg den. Blir lite arg när jag spelar om vi säger så. 

Söndagen var ägnad till småstädning av lägenhet och pizzaätande. Vi hittade lite choklad vi köpte i Belgien som vi åt upp. Börjar ju trots allt bli nästan ett år gammalt. 

Hoppas att du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...