onsdag 8 maj 2013

Middag hos Big Horn Steak House

I måndags mötte jag min syster och våran barndomsvän Elaine för at äta middag ute. Det var helt strålande väder så vi for ner till hamnen för att äta på någon av resturangerna där. 
Vi bestämde oss för Big Horn Steak House, vilket var ett bra val. Lokalen var riktigt trevlig, ljus och öppen, och personalen trevlig. 
Utsikten var heller inte så illa, vi såg rätt på Akershus fästning.

 Utsikten. Kolla in träden, de är ljusgröna. Underbart. 

 Elaine och Johanna. 

 Här har vi mig. 

 Vi delade på en förrätt, räkor med några goda såser och en sallad. 

 Jag åt inre filè med bakad potatis, bearnaise-sås och kryddat smör vid sidan. 

 Johannas mat. 

 Elaines mat. 

På bussen in till stan igen hade mitt fönster blivit ett akvarium. Allt som fattades var några såfiskar som simmade omkring. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...