tisdag 7 maj 2013

En utmärkt söndag

I söndags var det helt fantastiskt väder. Vi hade kring 15 grader i skuggan och finaste sommardagen i solen. 
Jag och Martin tog t-banan upp till Nydalen för att gå längs Akerselva. Det var otroligt mysigt och väldigt rogivande. En helt utmärkt söndag. 


 Strålande sol, varmt och gott. 

 Vi mötte en väldigt mysig liten katt när vi var ute och gick. Det var en del folk där, men det var bara oss den ville säga hej till .




 Martin kollar efter massa skräp som ligger på botten av älven. 



Vi besökte Huset till Hønse-Louise som är ett underbar kafè som ligger vid en väldigt fin fors. 

 Jag åt en bit ostkaka.

 Martin åt en bit chokladtårta.

 Så fantastiskt vacker man. 



 Vi besökte mathallen och hoppades på att det inte var alltför mycket folk där. Och vi hade tur, för det var nästan tomt där. 
Det finns otroligt mycket gott att se på och äta där. 






 Sen så besökte vi Blå för gå på marknaden som är där varje söndag. 

 Nu hade en stor del av stånden flyttat ut i det fina vädret. På övervåningen var det en galleriutställning med två konstnärer. 


 Det var en otroligt duktig svensk tjej som var den ena av konstnärerna. Hon var otroligt söt och snäll. Det hon målar var verkligen något för mig och Martin sett till vad hon målar, hennes stil och färgskalorna. Vi funderar på att beställa ett stort träd av henne att hänga upp i våran framtida egna lägenhet. 

 Blås innemarknad. 

Sen blev det lunch/middag hos Ryes. 



 Jag åt en sandwich med skinka och champignon. Väldigt god. 


 Till dessert blev det milkshake on the go. Finns ju begränsningar om hur länge man vill vara inne i det fina vädret. 




 Jag hade målat naglarna i två fina färger, Go ginza (lila/rosa) och Lapiz of Luxury båda kommer från Essie. 
 Färska brända mandlar. 

Här har vi mig i den nya klänningen. Trivdes alldeles utmärkt i den. Kommer givetvis att följa med till Amsterdam på torsdag. 


11 kommentarer:

  1. Vilken mysig da :)
    Era milkshake ser jättegoda ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den också. Milkshaken hos Ryes är himla god :)

      Radera
  2. Svar: Jag får försöka ett par gånger till. Min man har redan löst det!

    SvaraRadera
  3. If I had to list my three favorite things, I would say the cat, the food, and you of course!

    xx

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket ni hann med! :D Vilken perfekt söndag.

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...