onsdag 22 maj 2013

En dag på Hovedøya

I söndags tog jag och Martin båten till en av öarna i Oslo fjorden som heter Hovedøya, en helt fantastiskt fin ö måste jag säga.



Jag var superpepp över att tillbringa dagen vid en sandstrand och bara ta det lugnt. 

Det är så himla grönt och fint där. 

En mini Stonehedge. 

Vatten var hemskt, hemskt kallt, men otroligt härligt att bara vada omkring i. 

Så här härligt var det. 

Vattnet var väldigt klart och fint. 

Jag tog med mig min Fisheye 2 Voyager till stranden. Ska bli spännande att se hur bilderna blev efter framkallningen. 


Jag, Martin och Johanna gick en liten tur på ön för att kolla runt. Vi gick upp en väldigt brant backe för att komma upp till en massa kanoner.

Johanna på en kanon. 

Här har vi mig och Martin. Helt fantastiskt fin utsikt där uppe. 



Martin var väldigt glad över att kolla in många småstigar som ledde till platser där det inte var så många folk, vilket var fint. 





Vi kollade in de gamla klosterruinerna och försökte komma fram till hur det såg ut förut när munkarna bodde på ön. 


Sen blev det att göra sandslott, för det är sådant man gör på en sandstrand. Sanden bara ramlade ihop så det var inte det lättaste att göra ett sandslott, utan det fick bli högar iställer.


Efter många timmar på stranden var det dags att ta båten hem igen och bara slappna av. 


4 kommentarer:

  1. SV: Jaa, minsann, vet inte vad jag ska ta mig till :/

    Superkul, några firrar till blev det även ikväll :) för mig med :P

    SvaraRadera
  2. Super härliga bilder och vilken snygg t-shirt du hade på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) T-shirten är helt perfekt en varm och solig dag, den sitter inte ens lite tight och andas himla bra.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...