torsdag 27 december 2012

Mitt 2012



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag firade jul med min pojkväns familj. Det har jag aldrig gjort förr. Gick till frisören och blev korthårig. Det var första gången någonsin jag blev så kort på håret, men inte sista gången.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har ingen tro på nyårslöften faktiskt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja det var det.

4. Dog någon som stod dig nära?
Tyvärr ja. Inte ens lite kul.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, England och Danmark.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Nej egentligen inte. Om mitt liv bara fortsätter i den riktningen den gör nu så vore det riktigt fint.

7. Vilket/vilka datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
När jag och pojkvännen flyttade ihop, första resan jag och han gjorde till Skellefteå där han hann träffa min pappa.
Readingsfestivalen.
16 oktober och 7 november. Inga bra datum, men viktigt att minnas dem för det.

8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag och pojkvännen flyttade ihop och att jag blev korthårig. Att det går superbra på jobbet.

9. Största misstaget?
Att jag inte hade bättre kontakt med pappa. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag fick en inflammation i knäet som höll i sig väldigt länge och som spökar ibland.
Jag lyckades göra värsta vurpan och slog upp ena knäet rättså bra.

11. Bästa köpet?
Byrån inne på sovrumet, La Sardina DIY, massa klänningar, min Nikon1 J2, fantastisk kamera, min Marc by Marc Jacobs Petal to the Metal Natacha.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor till Sverige och klänningar, Nikon1 och min Marc by Marc Jacobs.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, massa saker. Readings exempelvis gjorde mig glad, Martin och Jenna är himla bra göra mig glad personer. Solsken, stränder, live musik och tv-spel.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
El Caco Substitute, Tiny Dancers. Annars är tanken på the Hives, Paramore, Foo Fighters, Two Door Cinema Club Florence + the machine, the Drums, Bloc Party, Dunderbeist, El Caco, och andra band som jag sett iår saker jag kommer att koppla ihop med 2012.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Inte ledsen nej, det var jag inte. Utöver allt har jag haft ett awesome år, det är bara vissa delar som varit sämre än andra. Typ oktober och delar av november var dåliga.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat och pratat med pappa. Bjudit hit han till Oslo så han fick se hur jag bor.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit så skeptisk till nytt folk.

18. Hur tillbringade du julen?
Först lunch hos mamma med god gröt och skinka, sen öppnande vi paket, spelade lite spel och sen var det dags för Kalle. Efter Kalle blev vi hämtade av Martins bror för att äta middag, tårtor och öppna ännu mer julklappar med Martins familj.

19. Blev du kär i år?
Om och om igen i samma person.
20. Hur många one night stands?
Ingen.

21. Favoritprogram på TV?
Walking Dead och Grimm. Fantastiska tv-serier.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej. Ogillar inte någon alltför mycket heller.

23. Bästa boken du läste i år?
Har en känsla att jag läst väldans få böcker iår. Men jag läste om Succubus Blues böckerna och en till bokserie jag glömt namnet på.

24. Största musikaliska upptäckten?
Inte något speciellt egentligen.

25. Något du önskade dig och fick?
Broddar och en termos. Fantastiska saker.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Åh en massa saker. Men vad är poänget med att få allt man vill ha? Det är ju inge roligt det heller.

27. Årets bästa film?
Himla svårt att säga. Har sett en hel del bra filmer på bio.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Först var det fotografering på jobbet. Efter jobbet blev det middag med pojkvännen och massa chokladtårta.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag hade Jenna ytterdörren bredvid min. Det hade varit perfekt.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Jeans och t-shirt eller klänning. Slå huvudet i sängbordet innan jobbet kan man också förklara en del som.

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner, min pojke, musik och shopping.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Gerard Way, Brandon Urie, Jared Leto.

33. Vem saknade du?
Min andra hälft Jenna. Vissa saker är konstiga att gå igenom utan ens andra halva där att stötta en och bara vara.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Mina närmsta vänner i Skellefteå. Är inte ofta vi ses, men vi har det lika kul varenda gång jag ser dem.

35. Planer för 2013?
Se mer av världen, skratta och ha det roligt. Inte ta allt på för stort allvar och kramas med de viktiga personerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...