lördag 22 december 2012

En fredag

Igår skulle jag till jobbet för att hälsa god jul till dem som jobbade där och givetvis till barnen. Jag hade även fått en julklapp som jag hämtade.
Efter ett litet besök på jobbet gick jag hem till mamma för att hämta min syster. Vi skulle nämligen möta min mamma och minsta syster inne i stan för att hämta min lillebror som skulle komma med flygtåget. Ska bli trevligt att se han igen under lite trevligare omständigheter än sist.


 Påväg hem till mamma såg jag en tjejtaxi. Har hört talas om dem men inte sett en förut. Var lite söt måste jag säga.


 När vi äntligen tagit oss till Oslo S och väntade och väntade och väntade, var det en kör som uppträdde och sjöng massa julsånger. Det var väldigt fint att höra på.


 Sen så var det bara att sitta ned vid tunneln ned till ett av spåren och hoppas på att det var där min bror skulle gå upp.


 Efter en lång, lång stund kom han äntligen.

Sen så for jag hem där vi pyntade våran lilla gran och Martin gjorde middag.

 Här är granen och en del av alla julklappar. Alla är inte inslagna än och de bor i påsar än så länge då vi inte ska fira jul hemma hos oss.


 Sen så blev det att äta marsipangrisar som NSB delade ut på Oslo S...


 ... och spela gamla PlayStation spel. I torsdags köpte jag hem Spyro 1, 2, 3, Crash Bandicoot 2 och 3 och Hercules. Det var bland de första spelen jag spelade när vi köpte vårat första PlayStation för en herrans massa år sedan. Lika kul nu som då.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...