söndag 30 december 2012

2012 juni-juli-augusti

Juni
Juni var en hemskt, hemskt kall månad. Där man ena veckan hade gått i klänning med bara ben, fick man nästa vecka var det jeans, tjocktröja och halsduk som gällde. 

 Musikensdag är en fin dag här i Oslo. Hela stan är full av gratis konserter och man hittar alltid något man gillar. Tyvärr var det en blåsig och kall dag. Men jag hade kul ändå.

 Någon dag senare var det varmt igen och klänning utan jacka var inga problem. Här är vi påväg till en cosplay-tävling vid namn DesuCon. Jag hade sminkat älsklingen som Batman-skruken Two Faced.

Han blev himla stilig. 

Jag åt massa glass och njöt vädret medans jag kunde. 

 Mmmm Ben & Jerrys nede vid hamnen.

 Martin tog med mig och en kompis på en musikvideoinspelning till bandet SuperFamily. Det var jättekul att vara med på det och bandet var väldigt trevliga att stå och prata med. Martin fick givetvis massa uppmärksamhet med sin Cyberman mask  från tv-serien Doctor Who.

Efter videoinspelningen blev det gratiskonsert som tack för att vi ställde upp.

Den riktigt stora händelsen i juni var när jag fick hem min älskade Marc by Marc Jacobs Petal to the Metal i modellen Natascha. Som jag har suktat efter den här väskan.
Paketet blev lämnat på jobbet och där vi jag massa kramar, gratulationer och ryggdunkningar. Över en väska. Det är inte illa.

Juni avslutades med den här klädseln när vi var och såg på gay paraden och hängde inne på området och drack drinkar mitt på dagen. Klänningen och väskan är ju underbara och användt en hel del. 

 Skjeive dager
När dag blev kväll for vi vidare ut och fortsatte med det vi slutade med tidigare. 

Juli

Juli började med yoghurtglass och massa andra onyttigheter till. 

Jag och Martin firade att det var semester med god mat och paraplydrinkar på resturangen New Orleans.


Medans jag var på två veckors semester hemma hos pappa och farmor och farfar hade jag gjort iordning några förinställda inlägg, bland annat två goda recept. 


 Samma kväll som vi anlände till Skellefteå for vi ut på middag med mamma, hennes sambo och alla mina hel, halv och plastsyskon + en flickvän. Vi åt på resturangen Kriti. De har väldigt god mat där om du råkar ha vägarna förbi Skellefteå. 

Vi var et par dagar hos min farmor och farfar och pappa. Det var himla fint att Martin och pappa fick lära känna varandra, för nu är det väldigt svårt. 

 Mamma och hennes sambo ordnade en stor grilfest, för att han fyllde 50 år. Det är inte illa 

 På kvällen besökte vi Trästocksfestivalen. Martin var lagomt imponerad på Syster Sol som uppträdde. 

 Vi for ut en lill-lördag med Jenna och drack söta drinkar. 


Här lyssnar på Soundtrack of our lives. 

 Min lillebror och hans band uppträdde på Trästocksfestivalen. Det var mest bara familjen där, men det blir nog bättre senare. 

 Vi for på en road trip med farmor och farfar upp till Kiruna. 

 Tillbaka i Skellefteå besökte vi ett fiskspa. Det är så otroligt avslappnande. 

Vi var på efterfest hos en av mina närmsta vänner där en fotölj gick sönder. 

Augusti

 Inte länge efter Skellefteåresan fick vi finbesök utav min farmor och farfar i ett par dagar. 

 Det blev fint väder någon dag och då blev det parkhäng igen. 

 Vi hann även med ett besök till Tusenfryd.  Det är viktigt att man hinner med en sommar. 

 Sen så blev det dags för Readings Festival i England. 

 Det var massa folk första dagen innan dörrarna till festivalområdet öppnade. 
 Jag köpte mig en fin blomsterkrans med pappersblommor. 

 Jag och syster. 
En regnig kväll efter Florence + the machine. 

 Jag köpte fantastiska nyckelringar. 

 En dammig moshpit under Bullets for my Valentine. 

Dagen efter sista konserten var det massa eldar och folk som bränt upp sina tält och andra tillhörigheter.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...